Informationer og hjælp

Indhold, der kan skjules

Stolens historie

Høffer 4115 er en meget kendt stol i Danmark og har altid
været 100% dansk produceret. Stolen har en lang historie da den er over 50 år
gammel og der er til dags dato solgt over 150.000 eksemplarer af stolen i forskellige varianter.

Stolens historie starter I 1967 hvor møbelsnedker Kaj Høffer Larsen designede en
børnestol til Hubert og Kitte Trojaborg, som dengang ejede virksomheden Hukit.
Stolen er siden da blevet produceret i over 150.000 eksemplarer, og stole som i
dag er mindst 50 år gamle, står stadig ude i de danske børnehaver og har holdt
den robuste kvalitet lige siden starten, imellem tiden er det blevet en kult
stol.

I 60’erne gik de fleste børn med overalls, som havde et messingspænde der samlede
selerne på ryggen. Det generede børnene når de satte sig på en stol og ridsede dermed
også stoleryggen selv, derfor designede Kaj Høffer det store runde hul i ryggen
som i dag er meget karakteristisk for stolens legende udtryk.

Høffer 4115 er kendt i Danmark under forskellige navne blandt andet Hukit og
Månestolen, Produktionen og salgsrettighederne af stolen er ejet af
Trekanten-Hestbæk A/S som stadig håndbygger stolene i Danmark af 100% dansk
bøgetræ. Stolene kommer i de mange forskellige farver og bliver lakeret med en
miljøvenlig vandlak.  

Mission og vision

Målet hos stolekompagniet er at sælge flotte danske producerede møbler i høj kvalitet med fokus på at source så mange som muligt danske råvarer. At bevare vores vision om at bibeholde dansk produktion og værdsætte de danske klassiske og nye designs inden for møbelbranchen.

Reklamation

Produkterne solgt hos Stolekompagniet har en 1-årig garanti og 2-årig reklamationsret.

Vi beklager at du har en reklamation på din vare, men vi vil gøre alt hvad vi kan for at få den løst bedst og hurtigst muligt.

Send en E-mail til: mbm@trekanten.as med klart billede af fejl på produktet, både et billede helt tæt på og et billede med hele produktet fra afstand.

Retunering

Vi har altid 14-dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fristen for fortrydelsesret udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Fortrydelsesretten betinger at varerne, du returnerer kommer retur i fejlfri og ubrugt stand. Det vil sige du gerne må åbne og afprøve dine varer, men ikke tage dem brug. En eventuel værdiforringelse vil blive trukket fra ved tilbageførsel af pengene. Derudover skal varen sendes retur i original emballage.

Fragt og levering

Alle produkter leveres med GLS, produkterne har en 2 dages forventet afsat tid til at blive klargjort og derefter en 2 til 4 dages forventet leveringstid til kunden.

Generalt om træ

Træ er et naturprodukt, der selv efter fældning bevarer sit særpræg. Der kan i træstrukturen forekommer mindre knaster, der hvor grenene er forankret i træsammen - dette forringer ikke træet holdbarhed eller styrke. Møblet er sammensat af flere stykker træ, og der kan derfor forekomme farveforskelle mellem de enkelte træstave. Træet ændrer med tiden farve på grund af lysets påvirkning. Hvor meget og hvor hurtigt afhænger af hvilken træsort det dreje sig om.

Møbeltræ er tørret ned til en træfugtighed 8-10%, hvilket ved en temperatur på 20 grader C svarer til en luftfugtighed på ca. 40%

Træet arbejder afhænging af omgivelsernes luftfugtighed, der normalt vil svinge mellem 40-50%. Det vil sige at træet afgiver eller optager fugt afhængig af omgivelserne. Specielt om vinteren kan luftfugtigheden falde til under 40%, hvorfor det anbefales at tilføre fugt til rummet i denne periode. Ændringen af luftfugtigheden kan observeres på massive træmøbler. Bordplader kan blive lidt ujævne, ligesom der ved delte bordplader vil kunne forekomme små åbninger ved midtfugen ved en høj luftfugtighed. Omvendt vil en åbning mod kanten ved lav luftfugtighed kunne forekomme. Der kan også fremkomme små og fine revner i massive plader og i endetræet nogler prioder, som følge af ændringer i luftfugtigheden. Disse revner vil i perioder forsvinde og blive usynlige igen.

For at holde øje med luftfugtigheden kan man anskaffe dig et hygrometer til at lave kontrol.

Massive tillægsplader, der er bestilt med et bord, er individuelt tilpasset bordet. På fingerede tillægsplader og ved efterbestilling af massive tillægsplader kan difference i mål, farve og struktur forekomme. Ved brug af tillægsplader skal støtebenet/støttebenene altid benyttes.

Vigtigt

- Massivt træ tåler ikke direkte sollys.

- Massivt træ skal beskyttes mod varme, fugtige eller farvede genstande - spildt væske skal straks tørres op.

- Dæk aldrig massivt træ med voksdug eller lignende i mere end 12 timer.

- Anbring aldrig møbler direkte op ad brændeovn, radiator eller lignende.

- Møblerne er ikke egnet til udendørs brug

- Har de været uheldig og skaden er sket, se venligst vor plejevejledning eller kontakt os på e-mail eller telefon.

Plejevejledning

Daglig pleje - Sæbebehandlede overflader

Aftørring med en ren og tør klud, brug aldrig sulfo eller kemiske rengøringsmidler.

Vedligeholdelse - Sæbebehandlede overflader

Deres nye møbel er fra fabrikken sæbebehandlet med Trekanten bio sæbe. Efter behov vedligeholdes med Trekanten bio sæbe eller lignende. Følg nøje brugsanvisningen på emballagen. Husk at behandle bagsiden for at udligne spændingerne i træet. Ved første aftørring kan der også opstå fiberrejsning i træt, hvorfor det enbefales at efterslibe med en slipesvamt, eller find sandpapir (Korn 180). Husk altid at slivet i træet længderetning. Skomærker på bordben samt fedtpletter fjerne bedst med en slibesvamp eller fint sandpapir (Korn 180). Brug aldrig ståluld da det kan forårsage misfarvning.

Reparation - Sæbebehandlede overflader

Små ridser og trykmærker kan let fjernes, hvis træfibrene ikke er brudt. Stedet pensles med lunkent vand (hvorved fibrene rejser sig). Når stedet er tørt pudses med en slibesvamp eller find sandpapir (korn 180), altid i træet længderetning.

Deglig pleje - Oliebehandlede overflader.

Aftørring med en ren og tør klud.

Vedligeholdelse - Oliebehandlede overflader.

Deres nye møbel er fra fabrikken behandlet med Trekanten bio olie. Efter behov efterbehandles med trekanten bio olie eller lignende. Følg nøje brugsanvisningen på emballagen. Husk at behandle bagsiden for at udligne spændingerne i træet.

Reparation - Oliebehandlede overflader.

Små ridser og trykmærker kan let fjernes, hvis træfibrene ikke er brugt. Stedet pensles med lunkent vand (hvorved fibrene rejser sig). Når stedet er tørt pudses med en slibesvamp eller fint sandpapir (Korn 180), altid i træet længderetning. Efter slibningen kan der forekomme farveforskelle i træet - dette forsvinder dog hurtigt efter ny oliebehandling og lyspåvirkning.

Daglig pleje - Lakerede overflader

Aftørring med en ren og tør klud, eller en meget hårdt opvreden klud.

Vedligeholdelse - Lakerede overflader

Deres nye møbel er fra fabrikken lakeret med en vandlak, der er meget slidstærk og lysbestandig.

Reparation - Lakerede overflader

En lakering er det samme som en forsegling af overfladen. Reparationer eller udbedring af ridser bør kun foretages af professionelle - kontakt og gennem e-mail eller telefon i sådan tilfælde.

Åbnings-lukke tider

Åbningstider: Mandag-Fredag: 08:00 - 16:00

Ferielukket uger: 29, 30, 31, 42 og 52.

Lukket: Lørdag-Søndag

Kundeservice telefon: +45 22325351

Adresse: Gørdingvej 5 Gredstedbro 6771

Juridisk

Din pakke bliver pakket og afsendt indenfor 1-2 hverdage og leveringstiden afhænger af din valgte fragttype, som normalt er 2-4 hverdage. Du har 14 dages fortrydelsesret/returret. Du skal give Stolekompagniet besked pr. mail: mbm@trekanten.as samt udfylde vedlagte returneringsformular og medsende denne i pakken. Denne kan også printes, du finder den under retursiden. I tilfælde af returnering beder vi dig oplyse dit navn og din adresse, ordre nr., samt reg.nr. og konto nr. til din bank. Beløbet refunderes så snart Stolekompagniet har behandlet returpakken, dette dog fratrukket leveringsomkostninger, der overstiger vores billigste leveringsform. Ved Stolekompagniet som betalingsvalg: Det skyldige beløb kan alene betales med frigørende virkning til Stolekompagniet, som fremsender en særskilt opkrævning til din e-mail. Betaling kan ikke ske ved modregning af krav, der udspringer af andre retsforhold Det er muligt at anvende Stolekompagniet’s returlabel, som er medsendt i din pakke. Stolekompagniet betaler for returbeløbet på pakker. Vi tager ikke imod pakker der er sendt med almindelig post, pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til pakkeboks. Se i øvrigt under Informationer: Betingelser og vilkår/returret/fortrydelse, inden du returnerer. Afhenter du ikke din pakke inden for tiden eller nægter du modtagelse af pakken, vil vi modregne de reelle returneringsomkostninger vi bliver pålagt af fragtfirmaet. Stolekompagniet, Gørdingvej 5, 6771 Gredstedbro, mbm@trekanten.as, telefon +4522325351, CVR.nr. 31891213

Stolekompagniet Privacy Policy

This Privacy Policy describes how your personal information is collected, used, and shared when you visit or make a purchase from https://stolekompagniet.dk/

PERSONAL INFORMATION WE COLLECT

When you visit the Site, we automatically collect certain information about your device, including information about your web browser, IP address, time zone, and some of the cookies that are installed on your device. Additionally, as you browse the Site, we collect information about the individual web pages or products that you view, what websites or search terms referred you to the Site, and information about how you interact with the Site. We refer to this automatically-collected information as “Device Information.”

We collect Device Information using the following technologies:


- “Log files” track actions occurring on the Site, and collect data including your IP address, browser type, Internet service provider, referring/exit pages, and date/time stamps.
- “Web beacons,” “tags,” and “pixels” are electronic files used to record information about how you browse the Site.
Additionally when you make a purchase or attempt to make a purchase through the Site, we collect certain information from you, including your name, billing address, shipping address, payment information (including credit card numbers, email address, and phone number. We refer to this information as “Order Information.”

When we talk about “Personal Information” in this Privacy Policy, we are talking both about Device Information and Order Information.

HOW DO WE USE YOUR PERSONAL INFORMATION?

We use the Order Information that we collect generally to fulfill any orders placed through the Site (including processing your payment information, arranging for shipping, and providing you with invoices and/or order confirmations). Additionally, we use this Order Information to:
Communicate with you;
Screen our orders for potential risk or fraud; and
When in line with the preferences you have shared with us, provide you with information or advertising relating to our products or services.
We use the Device Information that we collect to help us screen for potential risk and fraud (in particular, your IP address), and more generally to improve and optimize our Site (for example, by generating analytics about how our customers browse and interact with the Site, and to assess the success of our marketing and advertising campaigns).


SHARING YOUR PERSONAL INFORMATION

We share your Personal Information with third parties to help us use your Personal Information, as described above. For example, we use Shopify to power our online store--you can read more about how Shopify uses your Personal Information here: https://www.shopify.com/legal/privacy. We also use Google Analytics to help us understand how our customers use the Site--you can read more about how Google uses your Personal Information here: https://www.google.com/intl/en/policies/privacy/. You can also opt-out of Google Analytics here: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.

Finally, we may also share your Personal Information to comply with applicable laws and regulations, to respond to a subpoena, search warrant or other lawful request for information we receive, or to otherwise protect our rights.

BEHAVIOURAL ADVERTISING
As described above, we use your Personal Information to provide you with targeted advertisements or marketing communications we believe may be of interest to you. For more information about how targeted advertising works, you can visit the Network Advertising Initiative’s (“NAI”) educational page at http://www.networkadvertising.org/understanding-online-advertising/how-does-it-work.


DO NOT TRACK
Please note that we do not alter our Site’s data collection and use practices when we see a Do Not Track signal from your browser.

YOUR RIGHTS
If you are a European resident, you have the right to access personal information we hold about you and to ask that your personal information be corrected, updated, or deleted. If you would like to exercise this right, please contact us through the contact information below.
Additionally, if you are a European resident we note that we are processing your information in order to fulfill contracts we might have with you (for example if you make an order through the Site), or otherwise to pursue our legitimate business interests listed above. Additionally, please note that your information will be transferred outside of Europe, including to Canada and the United States.


DATA RETENTION
When you place an order through the Site, we will maintain your Order Information for our records unless and until you ask us to delete this information.


CHANGES
We may update this privacy policy from time to time in order to reflect, for example, changes to our practices or for other operational, legal or regulatory reasons.


CONTACT US
For more information about our privacy practices, if you have questions, or if you would like to make a complaint, please contact us by e-mail at mbm@trekanten.as or by mail using the details provided below:

Gørdingvej 5, Gredstedbro, Syddanmark, 6771, Denmark